Geneeskunde

Beste (toekomstige) geneeskundestudent,

Op deze pagina kun je alle informatie vinden met betrekking tot het aanschaffen van je studiemateriaal (syllabi, instrumenten, labjas, boeken, etc.). Deze site zal regelmatig ge├╝pdatet worden om jullie van actuele informatie te voorzien. Binnenkort verschijnen hier ook de boeken- en instrumentenlijsten. Om op de hoogte te blijven van updates meld je je aan op ons SIN-Online

Over ReMedI
De afkorting ReMedI staat voor Reductiebureau Medische Instrumenten, maar inmiddels verkopen we meer dan instrumenten alleen. ReMedI is opgericht door geneeskundestudenten en heeft als doel het aanbieden van benodigd studiemateriaal aan studenten tegen gereduceerde prijzen. Als stichting heeft ReMedI geen winstoogmerk. De winkel wordt volledig beheerd door geneeskundestudenten. Het aanbod bestaat uit verplichte en aanbevolen studieboeken, themamappen, syllabi, samenvattingen, labjassen, stethoscopen en andere medische instrumenten. Maar ook verkopen we kantoorartikelen zoals pennen en collegeblokken, en ook geneeskundevesten, sleutelhangers, posters en mokken behoren tot ons assortiment.

Boeken
Ieder jaar stelt het Erasmus MC een aantal boeken verplicht en al deze boeken vind je bij ReMedI. Naast de verplichte boeken biedt ReMedI ook nog een aantal aanbevolen boeken aan. Je kunt hierbij denken aan geneeskundige woordenboeken, kleine zakatlassen en verdiepende literatuur. Binnenkort zullen we de volledige lijst inclusief prijzen op deze website plaatsen.

Instrumenten
Als arts heb je een aantal basis medische instrumenten nodig voor algemeen lichamelijk onderzoek. Deze basis medische instrumenten, zoals een stethoscoop, een labjas, handschoenen, een meetlint en een ooglampje, kan je bij ReMedI kopen. Tevens kan je voor deze instrumenten vervangende onderdelen kopen. In je eerste jaar heb je alleen een labjas en handschoenen nodig.

Medische Faculteits Vereniging Rotterdam (MFVR)
Lid worden van de MFVR is niet alleen leuk en nuttig, het levert je ook korting op bij ReMedI op de aankoop van boeken en instrumenten. Zorg dat je lid bent van de MFVR voordat je boeken komt halen. Om aanspraak te maken op de korting heb je namelijk je inschrijfbewijs van de MFVR nodig. Deze krijg je per e-mail als je jezelf aanmeldt bij de MFVR, print deze uit en neem hem mee als je boeken en instrumenten komt kopen. Zonder inschrijfbewijs krijg je geen korting. Dit geldt ook als je je boeken online via de webshop bestelt. Je kunt je inschrijven via de MFVR-website.

Verkoopdagen
Om ervoor te zorgen dat je al je benodigde studiematerialen kunt aanschaffen voordat je studie begint, zijn wij in de week van 26 augustus speciaal voor de aankomend eerstejaarsstudenten open. Bedenk van te voren goed hoe je dit gaat regelen. Er zijn al een twintigtal verplichte boeken, dus wij raden aan samen met iemand anders te komen of een grote rolkoffer me te nemen. Tijdens de verkoopdagen zullen er richtingaanwijzers hangen binnen en buiten de faculteit om je de goede kant op te wijzen. Na de verkoopdagen kun je je spullen ook kopen tijdens reguliere openingstijden maar houd er rekening mee dat het dan druk kan zijn omdat ook ouderejaars boeken zullen kopen.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je die altijd sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

• Openingstijden:
    Maandag t/m vrijdag: 12:15-13:15