bron

Foto: ANP Foundation

In 1989 heeft de Medische Faculteits Vereniging Rotterdam (MFVR) de stichting Phoebos opgericht. De stichting Phoebos verzorgde de verkoop van studieboeken aan de geneeskundestudenten tegen een sterk gereduceerd tarief. Uit deze stichting is in 1995 Stichting Reductiebureau Medische Instrumenten voortgekomen. ReMedI legde zich vanaf dat moment, onafhankelijk van de MFVR, toe op de verkoop van alle studiematerialen nog steeds tegen een sterk gereduceerd tarief. Naast de verkoop van studieboeken kwamen er nu ook de instrumenten en syllabi bij.

Het bijzondere van de stichting is dat ReMedI opgericht is door en voor studenten. ReMedI heeft dan ook niet als doel om winst te draaien, maar ReMedI heeft wel als doel om studiematerialen zo goedkoop mogelijk aan studenten aan te kunnen bieden. Omdat wij namens jullie studieboeken en instrumenten collectief kunnen inkopen bij de leveranciers, kunnen we hoge kortingen bedwingen. Aangezien wij een stichting zijn zonder winstoogmerk, komt die korting rechtstreeks ten goede van de student.

Het bestuur van ReMedI bestaat uit een groep enthousiaste studenten die zich vrijwillig een jaar in willen zetten voor het reilen en zeilen van de stichting. De bestuursleden verbinden zich voor minimaal een jaar aan ReMedI. ReMedI heeft de laatste jaren een grote groei doorgemaakt en is momenteel niet meer weg te denken uit de faculteit. In de loop der jaren is de stichting professioneler geworden. De dienstverlening is geautomatiseerd en de organisatie is gestroomlijnd. ReMedI is een serieuze stichting, met grote betrokkenheid en oog voor service.

• Openingstijden:
    Maandag t/m vrijdag: 12:15-13:15